Vi bliver ringet op midt om natten. Det er fra British Airways, de har fundet vores ene taske og vil gerne komme forbi med den i løbet af natten. Kl 4 banker der på døren og Karin lister ud for at tage imod tasken. Det viser sig at være Silas’. Dag 8 og vi har nu 3 ud af 4 tasker. Det er skønt!

Karin og Mads står relativt tidligt op på trods af afbrudt nattesøvn. Drengene vækkes og vi kører til en nærliggende p-plads hvorfra vi skal på en større trekkingtur. Vi har på forhånd besluttet at drengene ikke skal med, da vi ikke helt ved hvad det venter os. Så de bliver i autocamperen og hygger sig med bl.a. fodbold på parkeringspladsen.

Vejret er helt fantastisk. Sol og en skyfri himmel. Vi får tilbagelagt ca. 9,3 km i knapt 800 meters højde. Vi er enige om at det er godt drengene ikke er med. Det er en meget krævende tur, både ift hårdhed (det er virkelig stejlt) og ift sværhedsgrad. Vi er flere gange i færd med at klatre på stejle bakker i sne og mudder. Os i kondisko og uden andet udstyr, mens vi ser på andre mere rutinerede hikere i vandresko m. pigge og med stave til at støtte sig. Men op kommer vi og hvilken fantastisk forløsning det er. Helt deroppe midt i sneen, men i skinnende solskin har vi et øjeblik af lykke og eufori. Aldrig har vi set noget SÅ smukt. De snebeklædte bjergtoppe, de grå klipper, de høje grønne træer og den smukkeste azurblå Lake Minnewanka. Wauw!!! Ikke alene er vi lykkelige, vi er også stolte af at have klaret turen op og samtidig en anelse bekymrede for hvordan vi kommer ned igen. Men først tager vi os god tid til at nyde udsigten og indtage en noget sen, medbragt morgenmad. Det tager os næsten 4 timer at komme op og ned, og det var det hele værd. Mads’ achillessene holdte uden problemer og det var vi alle taknemmelige for.

Senere kører vi mod vores næste campingplads på ruten. Denne gang skal vi blot køre 45 minutter til Lake Louise. Vi har hjemmefra hørt meget om den smukke sø, Lake Louise, så efter en tidlig aftensmad kører vi ud og ser på herligheden. Der er MANGE andre der også har hørt om Lake Louise, da det vrimler med mennesker. Jovist, er der smukt, men med så mange mennesker overalt og et stort hotel på 10 Etager lige ved søen gør at det hele mister lidt charmen.

Vi får dog købt os en virkelig god is og sætter os på en bænk ud til søen og nyder den mens solen går ned bag bjergene.

Vi slutter aftenen af med spille lidt spil tilbage i autocamperen.

Se flere billeder ved at trykke på pilene og se lille film længere nede